خلاصه خبر :   گل مژه چیست؟‌
گل مژه نوعی آبسه غدد لبه پلک است که معمولا در نتیجه التهاب طولانی غدد مزبور ایجاد می شود.‌
معمولا بیمار صبح هنگام بیدار شدن متوجه تورمی در پلک بالا یا پایین می گردد که به سرعت درد و قرمزی هم به آن اضافه می شود.‌
آبسه مزبور ممکن است خودبخود باز شده و محتویات آن بصورت ترشحات چرکی تخلیه گردد، در غیر این صورت نیاز به کمپرس گرم سه یا چهار بار در روز همراه با ماساژ و مصرف آنتی بیوتیک معمولا به صورت خوراکی و قطره چشمی به مدت محدود یک یا دو هفته دارد.‌

تاریخ : 23/04/1402      ساعت: 12:30
منبع خبر: مدیر سایت
متن خبر

‼️گل مژه چیست؟‌
در موارد طول کشیده ، در صورت کنترل عفونت می توان با جراحی اقدام به تخلیه آن نمود.‌

❗️❗️تفاوت بروز گل مژه در سنین مختلف:‌
گل مژه در کودکان شایع است و درصورت بروز در سنین کودکی احتمال عود آن در پلک درگیر یا سایر پلکها بیشتر می شود. اما خوشبختانه میزان عود پس از سنین بلوغ خودبخود کاهش می یابد.‌
در بزرگسالی نیز در صورت ایجاد حتی یک بار گل مژه در پلکها احتمال عود آن در فواصل کمتر و مقاومت به درمانهای تجویزی وجود دارد.‌
اما در سنین کهنسالی؛ بروز گل مژه های مکرر و مقاوم به درمان احتمال بروز بدخیمی در غدد پلکی را مطرح می کند که حتما نیاز به نمونه برداری و بررسی های بیشتر دارد.‌

در صورتی که نیاز به معاینه پزشک برای درمان داشتید می توانید به مطب دکتر بهارک گلستانه مراجعه کنید برای دریافت نوبت کلیک کنید.

كليه حقوق اين اثر متعلق بهhttps://drGolestaneh-clinic.comميباشد.
هرگونه تقليد و نقل مطالب بدون ذكر منبع ممنوع می باشد.